Trondheim "Weekend" midt i uka

Søndag 21. gikk hele dagen med til å pakke kofferter og planlegge Trondheimsturen. Alt fra hvor vi skulle spise til hva vi skulle se og gjøre i Trondheim.

Fikset også neglene før vi skulle på tur, de ble jeg kjempefornøyd med. Ikke for korte, ikke for lange, men veldig nøytrale. (Matt rosa ballerina, syntes kanskje ikke så godt på bildet.)

Mandag 22. sto Morten og jeg opp 07.30. Pakket ferdig trillekoffertene våre, spiste litt frokost og dro. Vi stoppet på Dombås og Dovrefjell, både fordi vi ikke er der så ofte og fordi vi hadde kjørt noen timer. De som følger meg på snapchat (Maritvictoria) så hele turen vår der, siden jeg la ut der ganske ofte på turen oppover. Etter tilsammen 7 timer med bil og korte stopp var vi fremme i Trondheim. Vi sjekket oss inn på Comfort Hotel Trondheim rundt 15:30. Fikk rommet og la oss i senga ca 30 min bare fordi vi kunne og fordi vi ville. Vi skiftet til noe litt mer behagelige klær og pakket hver vår lille bag med badetøy og det som hører til. Kjørte bort til Pirbadet og var der til vi ble sultne. Vi badet, Morten tok sklier og stupte, vi lå i boblebadet og bare koste oss. Etter 3 timer dro vi tilbake til hotellet for å fikse oss for middag. Tok på oss litt finere klær og gikk bort til Peppes Pizza. Vi spiste en slags middag og gikk videre til en koselig Pub som het Lille London, der satt vi i rundt en time og koste oss med Dahls Pils og San Fransisco. Så gikk vi tilbake på hotellet og sovnet nesten med en gang.

Tirsdag 23. sto vi opp kl 08.00 for å kle på oss og gå ned i cateèn til hotellet og spise en bedre frokost. Det var fint vær så vi kledde på oss tur-klær og gikk bort til kaia for å ta ferge over til Munkholmen. Der fikk vi guidet omvisning og lærte litt om både Trondheim og Munkholmen's historie. Anbefales til alle som skal til Trondheim som ikke har vært der.

Etter vi var ferdig der gikk vi til Nidarosdomen. Der var vi rundt en time siden Morten aldri har vært i Trondheim før så kjøpte jeg billetter så han fikk se hvordan det så ut inne i kirken også. Når vi syntes vi hadde sett alt der også, så gikk vi videre til "gamle byen" der tok vi en liten lunsj. Vet ikke om man kan kalle kanelbolle/kanelsnurrer og milkshake lunsj, men koselig og godt var det jo:)

Vi gikk tilbake til hotellet bestilte bord på Egon til kl.18:30 og drosje til kl. 18.00, og slappet av på soverommet med å se på TV, dusje og kle på oss. Fikset oss litt, gikk ut og ventet på drosjen og dro til Egon tårnet. Siden vi hadde bestilt bord så fikk sette oss med en gang. Vi kunne nyte utsikten over hele Trondheim og spise kjempe god mat, vi spiste til og med dessert siden vi kunne og ville. Vi hadde jo så god tid. Etter alt for mye mat og alt for mye dessert dro vi tilbake til hotellet for å slappe av og legge oss. Vi lå i et par timer og bare koste oss, snakket og lo alt for mye med et par øl på hotellrommet.. før vi begge sovnet.

Dette er fra Egontårnet, 74m over bakken. Selv 2 stk med høydeskrekk koste seg der oppe. Så hvis du aldri har vært der så er det også til å anbefale.

Onsdag 24. sto vi også opp kl. 08.00. i dag skulle vi også spise en bedre frokost i Kafeèn til hotellet. Før vi gikk opp på hotellrommet og pakket trillekoffertene for så å sjekket ut av hotellet. Morten hentet bilen og satt koffertene inne i bilen før vi dro hjemover. Neste stopp Røros.

Vi ankom Røros rundt 13:00 og gikk rundt der i bort i mot 30-40 minutter før vi dro videre til Tynset. Der måtte vi ha tissepause og stikke innom butikk etter litt drikke og litt mat til turen videre.

Etter noen timer til med kjøring og utrolig fine omgivelser ankom vi Rendalen, der skulle vi vente på Svigerfar(Jan Arne) og "ste-svigermor"(Ingvild). De har Campingvogn der og siden det er langhelg dro de oppover dit på onsdag. Vi ventet på dem i Rendalen hos broren til Ingvild. Kjempe koselige folk med en søt hund kalt Charlie. Tok ingen bilder her da mobilen min og kameraet lå igjen i bilen. Etter et par timer, omvisning og noen kaffekopper senere
 dro vi hjemover. Vi stoppet for å spiste middag på Elverum, før siste stykket hjem igjen.

Klokken 23:30 var vi endelig hjemme igjen.. Nå merker jeg at "borte er bra, men hjemme best". Vi orket ikke så mye mer den kvelden så vi fant sengen ganske fort..

Tusen takk til min kjære for en fantastisk fin, koselig, slitsom, lang, lærerik og morsom tur som jeg ikke kommer til å glemme med det første. Håper vi kan gjenta det om ikke alt for lenge.